Van olifant tot boot - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Douwe en Judy - WaarBenJij.nu Van olifant tot boot - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Douwe en Judy - WaarBenJij.nu

Van olifant tot boot

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Douwe en Judy

09 Juni 2011 | Thailand, Ayutthaya

Hallo daar zijn we weer, wat leuk om jullie reacties te lezen. Om er meteen even op in te gaan: jaa natuurlijk hebben we een MOK! Een hele mooie met olifant erop. Zeker zijn we bikkels mam :) zweet staat overal..

Ondertussen hebben we alle vervoersmiddelen al gehad: bus, trein, boot, auto, fiets, vliegtuig, taxi, tuk tuk en natuurlijk olifant.

Olifanten maandag in 1 woord geweldig! Echt mega. We hebben ze verzorgd, gevoerd, gewassen in de rivier, bereden (zonder zadel) en met ze gezommen in de rivierm met waterval. Dit alles in het tropisch regenwoud met prachtig uitzicht! Echt helemaal geweldig. Ik had de grootste van het gezelschap met mooie slagtanden! Een 17 jaar oud mannetje. Er was ook een kleintje bij! Helemaal lief.
Het was echt top, alleen de luch beviel niet goed, we zijn ongeveer 2 dagen ziek geweest, echt ziek, heel beroerd. Nu alles weer prima. Vanavond voor het eerst echt weer goed gegeten.

Gister naar deze stad gegaan met de trein, was een prachtige reis van 8 uur trein en 2 uur bus. Mooi uitzicht, dieren, natuur helemaal fijn. De stad hier is ook mooi! Vandaag op zijn HOllands gefietst! Leuk.. en net nog een boottocht gedaan. Nu zijn we zwaar bezweet en gaan we wat drinken om ons vochtniveau aan te vullen. Dus tot snel!! xx van ons

werd net door een hongerige en dorstige Douwe mee genomen, dus nu even het verhaal compleet maken.

Weetjes:
Douwe is verslaafd aan bananenlassies, Judy verstaat de Thaise mensen beter dan Douwe, Ayuthaya is 1 van de oudste steden in Thailand en de vroegere hoofdstad. In de trein waren kakkerlakken, gelukkig wist Judy dit pas tijdens de laatste 30 minuten. Je handen kunnen ook verbranden, moet je dus insmeren. In Ayuthaya staan ongeveer 400 ruines van oude tempels, heel mooi. De mensen weten hier heel goed wanneer het gaat regenen en wanneer niet. In veel rivieren lijkt het te regenen, als je kijkt naar de belletjes, dat komt door alle gassen in het water. Riolering is hier nog niet helemaal je van het. Het eten is hier geweldig. Thailand is rijker dan Vietnam en Indonesie..
Tja dat waren mijn weetjes wel weer. Tot de volgende keer.
Oo ja mijn laatste weetje: oma leest ook verhalen via het internet! Goed zo oma!!
Doei

• 09 Juni 2011 - 13:21

Douwe En Judy :

Het is hier trouwens veel mooier weer dan op deze site staat, alleen maar zon en heel warm. x

• 11 Juni 2011 - 08:36

Dirk:

Ik begin langzaam te begrijpen dat Thailand toch wel een erg mooi land is...
    Ik geniet ontzettend van alle avonturen, weetjes, helaas ook wat kleine ongemakken etc die je schrijft. Heel veel plezier deze laatste 8 dagen, wat gaat dat toch snel...

• 18 Juni 2011 - 20:39

Susanne:

Wat gaaf die olifanten!!! Balen dat jullie ziek waren... Coole oma!

Liefs