Prive resort - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Douwe en Judy - WaarBenJij.nu Prive resort - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Douwe en Judy - WaarBenJij.nu

Prive resort

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Douwe en Judy

12 Juni 2011 | Thailand, Ko Chang Tai

Ja pa, tis inderdaad echt een mooi land. Nu zijn wij hier ook wel in het beste seizoen voor de natuur. Door alle regen is het heel groen en staan de bomen in bloei. De bloesem is hier rood en groot, echt heel mooi. Veel bloemen bloeien en de watervallen zijn ook goed gevuld.

Gister zijn we op Ko Chang aangekomen een eiland in midden Thailand, vlak bij Cambodja. Het is het tweede grootste eiland van Thailand. Het heeft watervallen, strand, kleine bergen, veel jungle en natuurlijk dorpjes. Vanaf Ayutthaya zijn we eerst met de trein naar Bangkok terug gegaan. Rond 6.00 uur vertrokken en we waren er rond 9.00 uur. In Nederland zou je deze afstand in hoog uit een uur hebben afgelegd, maar hier gaat alles langzamer. Het was een derde klas trein, dat betekent dat wij de enige blanken waren. Ik met mijn blonde koppie viel helemaal op. Heel veel Thaise mensen gingen naar hun werk. Heel interessant om te zien hoe dat allemaal gaat. We hebben onze ogen uit gekeken.
Vanaf Bangkok zijn we verder gegaan met een minibusje, allemaal toeristen op weg naar een eiland. Rond 16.00 uur waren we bij de pont. Dus wij met de pont naar de overkant. We gingen recht een gigantische regenbui in. De stoelen schoven over het dek, heel indrukwekkend. OP Ko Chang regende het ook heeeeel hard, we waren helemaal doorweekt en voor het eerst deze reis blij dat we een hotel met warme douche hadden geboekt. Bij alle andere plekken moesten we daar heel hard om lachen. Wij moesten naar Baylan Bay. Een wat rustiger plekje in tegenstelling tot de drukte in het noorden. HAHAHAH rustig en druk is hier in het laagseizoen een heel raar begrip. Het resort is zooo rustig... wij zijn de enige gasten.
De bar gaat open als we willen, de muziek aan als we willen, de lichten aan als wij dat leuk vinden. Het is heel gek. Ze rennen voor ons. Er zijn hier denk ik zo'n 10 mensen die werken en die doen van alles voor ons. Toen we gister het terrein op liepen zag het er wat gaar uit. Maar vandaag ziet het er al heel anders uit. Toen we vanmorgen ons hutje uitkwamen was het gras gemaaid (met een heggeschaar :) ) alles is geveegd en ze hebben de hele dag op het zwembad staan schrobben.. :) heel grappig. We hebben uitzicht op het strand en vanuit onze bungalow zien we de zonsondergang, het is geweldig!

Het eiland prachtig! Vandaag naar een waterval geweest, dan denk je dat daar een weggetje naar toe gaat.. neee flink wandelen en glibberen. Verder met de scooter rondgereden, ander strand gezien en lekker gegeten. De wegen gaan soms omhoog of -laag met zo'n 20% helling, heel spannend. We blijven hier waarschijnlijk de rest van de tijd.

weetjes:
Douwe verstaat de Thaise niet, wat tot hilarische momenten leidt: wordt er gevraagd of we verse melk willen denkt Douwe dat er gevraagd wordt of we een Franse maaltijd willen.. Judy checkt iedere ruimte op beestjes (lopen er wel, maar de grote zijn zo eng) Chang betekent olifant. Een olifant kan 6 liter water in zijn slurf houden, wordt zo'n 85 jaar oud en zweet alleen bij zijn nagels! De Thaise mensen wijzen niet, praten zacht, trekken bijna overal hun schoenen uit, groeten elkaar met de handen tegen elkaar en zijn erg vriendelijk. In Ayutthaya staat een groot mooi huis gebouwd van onze belasting centjes. Muggenbulten worden hier vreemd.

Dat was het weer! Heel veel lieve groetjes vanuit Thailand!!

• 14 Juni 2011 - 08:19

Corine Hofstra:

Hee lieve Juud en Douwe!!!
    Wat leuk om (eindelijk) je verslag te lezen. Jullie komen alweer bijna terug... Wel vreemd gevoel als je de enige gasten in zo'n resort bent he?! Een beetje ongemakkelijk? Of maak je er juist een feestje van!? Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen van de treinreis en de olifanten verzoringsaktie! Nog een hele fijne tijd toegewenst! Liefs, C

• 14 Juni 2011 - 08:28

Corine:

Nog eventjes, ik heb gelukkig de andere verslagen van jullie reis nu ook gevonden en ik begrijp dat het erg genieten is daar!!! Geniet alstjeblieft ook even voor mij!!! En natuurlijk wordt ik stik jaloers op je nieuwe starbucks mok! (Uit Ayutthaya?) ;)
    Fijne tijd nogmaals!XXX C

• 14 Juni 2011 - 09:21

Papa Hilverda:

Wat leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. Las in een mail van Corine van deze mogelijkheid. Ze stuurde ook foto's van jullie vertrek. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Vooral dat privé resort lijkt me luxe en ontspannen. De jonge olifantjes zijn inderdaad aandoenlijk. Mama heeft in Z.Afrika foto's ervan genomen. Leuk hoor! Voor straks een goede terugreis, naar ik heb begrepen zonder begeleiding van Corine, maar dat heeft een bijzondere reden. Liefs, huck en XXX papa H.

• 15 Juni 2011 - 09:07

Wilma:

Lieve Douwe en Juud,

Wat een luxe zeg, zo'n prive resort helemaal voor jullie zelf (en de beestjes natuurlijk ;-) ) Het lijkt me geweldig om elke avond bij je bungalow te kunnen genieten van de zonsondergang. Klinkt heel romantisch allemaal. Beter dan de verhalen over de gevolgen van een niet zo'n geslaagde lunch :-) Over eten gesproken, we zijn er eindelijk uit: de BBQ is op 10 juli. Ben benieuwd naar al jullie verhalen en de foto's natuurlijk. Geniet nog even lekker en tot gauw! Veel liefs x

• 16 Juni 2011 - 14:15

Remke:

Hey Juud en Douwe,

Wat heerlijk klinkt het toch allemaal.... jaloers!!!
    Geniet nog maar even ;-)

Liefs Remke

• 18 Juni 2011 - 20:43

Susanne:

Hé kersvers bruidspaar!

Ben eindelijk bijgelezen. Superleuk om zo mee te genieten, ik krijg er reiskriebels van en wordt nu toch wel nieuwsgierig naar Thailand!

Tot snel in HaarlemCity!

Liefs