A short week Malaysia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Douwe en Judy - WaarBenJij.nu A short week Malaysia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Douwe en Judy - WaarBenJij.nu

A short week Malaysia

Door: Douwe en Judy

Blijf op de hoogte en volg Douwe en Judy

21 Augustus 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Een klein weekje hebben we in Kuala Lumpur gespendeerd, de hoofdstad van Maleisië. De vlucht van Medan verliep soepel, we waren er zo! Helaas kon onze kite tas de weg niet vinden. Na een tijd wachten hebben we maar een report in gediend en zijn op de snelle trein naar de stad gestapt, met wat hulp van een aardige lokale was dat appeltje eitje. Toen 's nachts om 4 uur de telefoon ging was dat de nachtwaker, onze tas was veilig in het hotel terecht gekomen!

Je kunt meteen merken dat Maleisië een rijker land is dan Indonesië, het is schoner, er zijn betere wegen, goed openbaar vervoer en hier in de grote stad kun je overal met Engels terecht.
Ons hotel zit midden in Chinatown, wat erg gezellig is. Er is een marktstraat om de hoek en we hebben al een mooie Chinese optocht voor de deur langs gehad. We hebben veel gewandeld, de grote Moskee, de beroemde Petronas towers, het sultan paleis, het park, het vrijheidsplein en heel wat shoppingmalls bekeken. Heerlijke stad!

Maleisië is voornamelijk Islamitisch wat je kunt merken aan de grote hoeveelheid moskeeën en aan hoe de mensen gekleed zijn. Toch is Maleisië ook een smeltkroes van culturen, er zijn allerlei soorten tempels en kerken naast de moskeeën. Het is heerlijk multi cultureel :-)
Op twee dagen zijn we de stad uit gegaan. Een uitje naar de Batucaves, erg mooie grotten aan de rand van de stad met apen en een hindoeistische tempel. Het tweede uitje was naar Malakka, een oude koloniale stad aan zee met leuke straatjes, gebouwen, schattinge boetiekjes en veel musea. In een museum hebben we een rondleiding gehad! Vanaf KL gingen er hyper moderne bussen die kant op, terug misten op 1 minuut na net de laatste bus niet! Gelukkig!
Morgen vliegen we naar Sri Lanka, daar hebben we erg veel zin in!

Tot snel, liefs Douwe en Judy

We spend a small week in Kuala Lumpur, the capital of Malaysia. The flight from Medan was quick and easy. Unfortunately our kite bag had some trouble finding it's way. After some waiting we filled a report and took the fast train in to the city. With some help from a friendly local it was quite easy to find our way. At four in the morning the telephone rang and the night guard told us that our bag had safely arrived!

You immediately notice that Malaysia is a richer country than Indonesia, it's cleaner, there are better roads, good public transportation and here in the big city you can go anywhere with speaking English.

Our hotel is in the middle of Chinatown, a very lively district! There is a market street around the corner and we've had a beautiful Chinese parade in our street. We walked a lot around the city, we saw the Great Mosque, the famous Petronas towers, the sultan's palace, the park, the freedom Square and many shopping malls. Wonderful city!

Malaysia is predominantly Muslim with you notice from the large amount of mosques and how the people are dressed. Yet Malaysias is also a melting pot of cultures, there are all kinds of temples and churches in addition to the mosques. It's a lovely multi cultural country. :-)

On two days, we left the city. One trip was to the Batucaves, beautiful caves on the outskirts of town with monkeys and a Hindu temple. The second day out was to Malacca, an old colonial city at the sea with nice streets, buildings, beautiful boutiques and great museums. In one we took a guided tour! The bus we had from KL and back again was very modern which made it easy to visit Melacca, especially when we managed to get the last bus back by only one minute, luckily!

Tomorrow we fly to Sri Lanka, where we look forward to!

See you soon, love Douwe en Judy

• 21 Augustus 2014 - 22:06

Kora En Martin:

Ik verbaas mij er over dat jullie altijd de leuke en mooie plekjes weten te vinden. Hoewel de Petronas Towers niet zo moeilijk zal zijn. Zijn jullie daar nog in geweest? Heel veel plezier nog. Groeten Martin.

• 21 Augustus 2014 - 22:31

Susanne:

Klinkt weer bijzonder!
    Geniet van jullie laatste bestemming!!
    Liefsuus&co

• 22 Augustus 2014 - 10:08

Oma:

lieverds, wat gaat het nu snel he, toen jullie 2 maanden weg waren leek het me zoooooooolang te duren voor er een jaar om zou zijn,maar zie..... het is omgevlogen. Ik denk dat jullie uiterlijk en innerlijk veranderd zijn na alles wat jullie ervaren hebben.
    Morgen vieren we dat Kora en Martin 25 jaar getrouwd zijn!
    Een fijne tijd in Sri Lanka en doe voorzichtig, door alle toestanden in de wereld horen we hier niets meer over de situatie in dat land.
    liefs van mij,( o ja er is deze week nog een pakketje aangekomen) oma

• 26 Augustus 2014 - 22:40

Corja:

Wat fijn dat jullie nog steeds niet zijn uitgekeken. Jullie weten de indrukken goed te verwerken, kennelijk. Dan mag je wel 'reiskunstenaars' genoemd worden. Nog een fijne tijd in Sri Lanka!
    Groetjes, Corja

• 30 Augustus 2014 - 21:59

Annelies, Pieter, Enora En Lynn:

Hmpfff, ik ben na 3/4uur lezen weer bij hoor en ga jullie lekker persoonlijk nog even mailen!!! Iets met dat ik geen mail meer krijg wanneer jullie hebben gepost en drukte. Maar in 3/4uur toch weer op heel wat plaatsen in de wereld geweest :D Bijzonder hoor. EN jullie komen terug! :D gheghe. Met Enora ga ik morgen lekker sterretjes plakken. Australië tot nu. Geniet nog even heeeeeeerlijkkkkk en wij zien lekker naar jullie uit!

Liefs

Pieter, Annelies, Enora en Lynn

• 02 September 2014 - 21:41

Anneke:

Ha daar!
    Heerlijk weer om met jullie reizen mee te genieten!! :D

En jeetje: komen jullie alweer bijna terug?! Wat is het lang geleden dat jullie vertrokken en tegelijkertijd zo kort terug!

Have Fun - Geniet - Wees Blij - Bewonder - En...doe ook nog maar voorzichtig enzo ;)

Liefs!

• 18 September 2014 - 17:41

Jet:

Bijna dagelijks fiets ik langs jullie 'huisje' in Haarlem. Nog geen glimp van Douwe en Judy!!! Wordt wel weer tijd dat jullie thuis komen toch! Even gezellig naar de Jopen en Woodstone. Geniet er nog van en voor strakkies goede reis terug.